Завантаження якісних готелів Києва у І півріччі 2013 р. скоротилося до 48,3%, - дослідження
Готельний ринок Києва в силу низки причин характеризується високим рівнем конкуренції, і операційні показники готелів у 2013 р. поступаються торішнім. Про це йдеться в огляді ринку якісних готелів столиці України за підсумками І півріччя 2013 р., представленому компанією Jones Lang LaSalle (JLL).
"Показник RevPAR (прибутковість на номер) у брендованих готелях української столиці знизився майже на 32% у першому півріччі 2013 р. щодо аналогічного періоду 2012 р. Це наслідок падіння завантаження на 10% і зниження середнього тарифу більш ніж на 20%", - зазначив керівник відділу готельного бізнесу Jones Lang LaSalle Девід Дженкінс.
Короткі результати готельного ринку Києва за І півріччя 2013 р.:
- завантаження якісних готелів Києва скоротилося до 48,3%;
- середній тариф (ADR) склав лише 212 дол. проти 280 дол. роком раніше;
- під час проведення Євро-2012 в червні минулого року ADR у київських готелях склав 446 дол., а в червні 2013 р. вартість проживання була нижчою понад удвічі;
- в умовах зниження середнього тарифу і появи доступних якісних готелів (Ibis, Holiday Inn тощо) очікується зростання попиту на готельне розміщення в Києві.
Як зазначається в дослідженні, за підсумками 6 міс. 2013 р. середнє завантаження якісних об'єктів у місті склало 48,3% проти 53,5% у першій половині 2012 р. Низка відкриттів нових готелів за останні кілька років привела до напруженої конкуренції об'єктів за корпоративний попит і, як і раніше, обмежений потік туристів. "В умовах фінансової і політичної нестабільності в Україні, на наш погляд, понижувальний тренд збережеться й надалі, особливо враховуючи той факт, що найближчими кількома роками в місті відкриється ще кілька готелів, включаючи об'єкти під такими брендами, як Park Inn, Hilton і Renaissance", - йдеться в огляді.
У JLL зазначили, що з урахуванням активного введення нових готелів падіння завантаження в цілому по ринку на 10% не є особливо драматичним. "Ми спостерігаємо значне падіння середнього тарифу - із 280 дол. у першому півріччі 2012 р. до 212 дол. в аналогічному періоді поточного року, - зазначає Дженкінс. - За Києвом закріпилася слава "дорогого" міста з точки зору якісної готельної пропозиції, особливо коли в минулому в місті було лише кілька брендованих готелів. З відкриттям таких готелів, як Ibis, Holiday Inn і Ramada Encore, в місті з'явилася більш доступна альтернатива".
Як випливає з огляду, відкриття готелю Fairmont у 2012 р. загострило конкуренцію в найдорожчому сегменті готельного ринку Києва, який до того моменту вже був представлений готелями Hyatt та InterContinental. У результаті пропозиція в цьому сегменті перевищила нечисленний платоспроможний попит, що спричинило зниження середнього тарифу.
Зазначимо, що у червні минулого року Київ приймав фінальну частину Чемпіонату Європи із футболу. Під час Євро-2012 середній тариф у цілому по ринку становив 446 дол., а в червні 2013 р. - 207 дол. Водночас у завантаженні готелів у червні ц.р. по відношенню до аналогічного місяця у 2012 р. змін не спостерігалося.
"Таким чином, якщо при аналізі результатів І півріччя 2013 р. зробити поправку на показники червня, ми побачимо, що в цілому з початку року середній тариф знизився на 14%, що також є відчутним падінням", - сказано в дослідженні.
"Незважаючи на безвізовий режим для більшості мандрівників, що прибувають, ми бачимо, що Києву ще не вдалося повною мірою закріпитися у списку популярних європейських напрямків турів вихідного дня, - зазначає Дженкінс. - Однак в умовах зниження середнього тарифу і відкриття дедалі більшої кількості доступних готельних об'єктів є надія на зростання попиту у вихідні, що дозволить підвищити завантаження готелів у місті, яке по праву може вважатися вартим уваги туристичним напрямом".
Також у JLL додали, що відкриття нового терміналу аеропорту "Бориспіль" торік і збільшення числа прямих міжнародних рейсів також мають позитивно вплинути на готельний ринок міста.
Динаміка операційних показників якісних готелів Києва у І півріччі 2012-2013 рр.
Нагадаємо, напередодні стало відомо, що міжнародний готельний оператор Kempinski виходить до України. Планується, що перший готель під його управлінням відкриється у 2015 р. в Києві. Компанія має намір співпрацювати з одним з найбільших у столиці забудовників - "Познякижилбуд".
Jones Lang LaSalle (NYSE: JLL) - компанія, що надає фінансові та комплексні професійні послуги в галузі нерухомості. По всьому світу експерти компанії пропонують інтегровані послуги власникам, орендарям та інвесторам, які прагнуть отримати максимальний прибуток від своїх активів на ринку нерухомості. Річний оборот компанії складає 3,9 млрд дол. Jones Lang LaSalle працює на ринках більш ніж 1 тис. міст у 70 країнах по всьому світу. У Росії і країнах СНД JLL представлена офісами в Москві, Санкт-Петербурзі, Києві та Актау.
Jones Lang LaSalle є лідером ринку послуг в галузі управління корпоративною нерухомістю - портфель компанії становить близько 242 млн кв. м по всьому світу. У 2012 р. JLL закрила угоди з купівлі-продажу і залучення фінансування загальним обсягом 63 млрд дол. LaSalle Investment Management, підрозділ з управління інвестиціями, є одним з найбільших і найдиверсифікованіших у світі, керуючи активами вартістю 46,3 млрд дол.