Будівництво "Київ-Арени" на Столичному шосе призупинено на вимогу київської громадськості

Дирекція ДП "Укрдержбудекспертиза" 16 грудня ц.р. призупинила дію експертного звіту від 29 вересня 2013 р. за проектом будівництва спортивного комплексу на вул. Академіка Заболотного, 37, ("Київ-Арена" на Столичному шосе). Про це повідомляє прес-служба громадянської кампанії "Форум порятунку Києва" Віталій Черняховський.

"Підставою для такого рішення було виявлення відсутності нормативної потреби машиномісць. Тепер наше завдання не допустити відновлення будівництва та покарати корупціонерів, які дали "добро" на незаконне будівництво", - пояснив він.

Черняховський зазначив, що активісти "Форуму порятунку Києва" першими звернули увагу громадськості на можливі негативні наслідки зведення на перетині Столичного шосе та вул. Академіка Заболотного "Київ-Арени". "Ми двома руками "за" проведення в Києві Євробаскету-2015, але ця подія не повинна закупорити одну з найважливіших транспортних артерій столиці, - сказав Черняховський. - Саме тому ми звернулися до генерального прокурора, міської влади з вимогою перевірити законність проведення експертиз проекту "Київ-Арени". Також нам стало відомо, що одночасно цією проблемою зацікавилися кілька народних депутатів України, які теж направили свої запити в органи влади. І ось наші підозри підтвердили фахівці Мінрегіонбуду".

Черняховський додав, що відсутність достатньої кількості паркомісць - це лише частина проблеми. Інша її складова полягає в тому, що транспортна розв'язка в принципі не здатна забезпечити такий пропускної здатності. По-перше, автопотік на цій частині кільцевої дороги, а також знаменитої Столичка постійно зростає. По-друге, тільки за останні рік-два на перетині Столичного шосе та вул. Академіка Заболотного зросли перша і друга черги "Домосфери", будується "Атмосфера", "5 елемент", а також завершується будівництво "Арт-молу".

Навіть за скромними підрахунками, транспортний потік на цій ділянці дороги в годину пік зросте у 3-4 рази, що в 2-3 рази перевищує максимальну пропускну здатність, сказано в заяві громадського активіста.

"Призупинення експертизи - це лише перший наш багаж. На наступному етапі громадськість столиці повинні домогтися відкликання дозволу на будівництво "Київ-Арени". Також ми повинні провести громадську ревізію законності забудови інших об'єктів, розташованих у цьому районі", - додав Черняховський.

Він зазначив, що вже найближчим часом повинен припинити роботи, розібрати паркан і відновити зелену зону.

Черняховський додав, що потрібно покарати всіх чиновників, які дали зелене світло будівництва цього об'єкта. "Не можна створити прецедент, коли в рамках проведення Чемпіонату Європи з баскетболу приватній структурі передадуть в користування частину траси стратегічного значення, тоді як саме таке питання внесення на найближчу сесію Київради", - підкреслив він.

Нагадаємо, "Форум порятунку Києва" підняв тривогу щодо будівництва спортивно-розважального комплексу на перетині вул. Академіка Заболотного, Столичного шосе та Дніпропетровського шосе. Згідно з оприлюдненою інформацією, цей комплекс розрахований приблизно на 20 тис. місць.

Ці три вулиці фактично формують транспортний трикутник, транспортне навантаження у години пік вже сьогодні в півтора-два рази перевищує проектну норму. У період проведення масових спортивно-концертних заходів на цьому об'єкті на цю розв'язку додатково прибувати більше 6-8 тис. автомобілів і понад 500 автобусів. "Транспортний вузол не буде здатний пропустити такої додаткової кількості автотранспорту, оскільки навантаження збільшиться приблизно в чотири рази від проектної норми. На відведеній землі не передбачено паркомісць на таку кількість транспорту. Це означає, що автомобілі будуть паркуватися на проїжджій частині і повністю паралізують рух на цій ділянці кільцевої дороги столиці", - сказано в повідомленні.

Крім того, наголошується в повідомленні, на найближчу сесію Київради депутати намагаються винести питання про виділення забудовнику - ТОВ "Концерн-Європа" - додаткової земельної ділянки для будівництва. "Приватному забудовнику збираються віддати у власність автомобільні дороги і транспортні розв'язки, які він збирається перебудовувати свій рахунок. Крім того, згідно з проектом рішення, забудовникові буде надано право - всупереч закону - скоротити так звані червоні лінії, а значить зробить неможливим будь-які роботи по розширенню вузла в майбутньому", - йдеться в поширеній заяві.